Sunday 19 February 2012

2012 ( 3 # )

Ya Illahi,
betapa kecilnya amalan hamba jika dibandingkan dengan hamba-hamba Mu terdahulu,
banyaknya dosa-dosa hamba berbanding hamba-hamba Mu terdahulu.

namun Ya Illahi,
sesungguhnya ENGKAU Maha Mengetahui,
di dalam dunia akhir zaman ini,
dosa ibarat seekor lalat yang hinggap dimuncungnya hidung,
tidak pantas rasanya digelar Khalifah.

Ya Allah,
terkadang aku terasa sunyi,
aku alpa ada ENGKAU yang bisa menghiburkanku,
menghiburkanku dengan kalam-kalam Mu Al-Karim,
menghiburkanku dengan indahnya ciptaan-ciptaan Mu Al-Badik.

ya Rasulullah,
aku pernah menyayangi dan menyanjungi bukan mahram dengan taksub,
tidak mengendahkan dosa pahala,
tapi aku lupa pada mu ya Rasulullah,
lupa bahawa betapa engkau menyayangi umat akhir zaman ini,
di saat akhir kematian mu masih kau mengingati umat-umat mu,
masih engkau khuatiri nasib umat-umat mu,
sedangkan kami hanya mengingati mu tika kami menyembah Tuhan kita yang Esa,
di dalam tahiyat kami,
di ketika lain, kami asyik dengan hiburan duniawi,
alunan-alunan muzik yang melalaikan,
drama-drama dunia yang mengaibkan.

kini,
aku sedar betapa rindunya aku padamu ya kekasih Allah,
setelah engkau amat merindui umat-umat mu ya Rasulullah.

Ya Allah, Ya Rahman, Ya Rahim, Ya Fattah, Ya Alim,
Kau semaikan dan kuatkan rasa cinta ku pada Mu dan KekasihMu,
Kau tetapkan dan teguhkan rasa keimanan ku pada Mu,
sesungguhnya aku amat merindui Mu dan Rasulullah S.A.W.



No comments:

Post a Comment