Thursday 10 November 2011

Alhamdulillah~~

Bismillahirahmanirahim~~
Assalamualaikum w.b.t.

"Alhamdulillah", tu la ucapan pertama yang dpt aku lafazkn..
MashAllah, ak dh 22 tahun idup sebagai khalifah Allah dkt muka bumi nie,
spanjang 22 tahun nie.apa yang ak dah buat.?? ak t'llu jauh dgn Allah..
trasa seolah2 tdak thitung dosa2 aku..ak t'sentuh sgt dgn wish someone ni, mrangkap
wish penutup aku yg ak x xpect dia nk wish kt aku.." bla..bla..bla.. n dberikn pengampunan" . bnd 1st ak pkiaq bla bca wish 2,
dia ni perli ak ka.?? tp bla pkiaq blk dr perspektif +ve btol ckp dia..apa yang ak harapkan la nie, 
smoga ak btol2 dberikan pngampunan dri Allah S.W.T Maha Pengampun lagi Maha Penyayang..amin ya rabal'alamin~~ 

p'tma skali aku b'syukur dberi pluang idup kt dunia nie dgn fizikal n mental yang normal..Alhamdulillah~~

kdua, aku b'syukur dberi nm NOOR SUHAILI oleh arwah mak yang sgt drindui (really miss her, al-Fatihah) yg mbwa maksud cahaya kesenangan..alhamdulillah, mmg nama itu 1 doa..spnjg idup aku, Allah sntiasa p'mudahkn segla urusan aku, n tipu la klu aku ckp xpnh ada mslh..mmg ada mslh, tp Allah mudahkan aku hamba yg lemah lagi hina nie utk setle kn mslh aku..Alhamdulillah~~

ketiga, ak bsyukur idup dlm kluarga yg x bgitu ssh n x bgitu sng..sng cta sederhana..ak hapie n t'haru sgt idup dlm fmily nie, ayh n arwah mak mmg dh bjya didik kmi adk bradik..ayh n arwah mak dh bjaya corakkn kmi dr kain putih mjdi kain yg sgt cantek (bkn niat nk puji dri, tp rs b'tuah sgt dpt mak n ayh yg tegas n dh ddik kmi jd ank yg mayb b'disiplin bkn tkut n bleh knal mn baik mn bruk even mcm dh lmbat ckit br sedaq). Alhamdulillah~~

keempat, ak bsyukur sbb dpt ayh yg tegas n grang yg bt ak behave myself. n ak bleh tau mn baik n buruk utk dri aku..Alhamdulillah~~

kelima, ak sgt2 bersyukur sbb Allah msih bg ak pluang idup dan m'insafi diri ak dr dosa2 yg lama..dan Allah juga dh bkak pintu hati aku utk m'cari jalan kbenaran @ jalan yg diredhai NYA utk b'hijrah n sedaq..InsyAllah~~Amin~~ni lah kesyukuran ak yang paling besaq skali spnjg 22 tahun idup..Alhamdulillah~~

Alhamdulillah~~ Thank You Allah~~





wasalam~~

No comments:

Post a Comment